Ambulante begeleiding:
Ik werk graag met jongeren, jongvolwassenen of volwassenen middels ambulante begeleiding. Ik heb jaren ervaring met het werken met mensen met autisme.
Maar ook bij andere psychische/psychiatrische problematiek is ambulante begeleiding mogelijk.
Daarnaast begeleid ik ouders van kinderen met een bijzondere ondersteuningsbehoefte (bijvoorbeeld bij autisme, AD(H)D, Gilles de la Tourette). Naast mijn professionele ervaring, ben ik ook een ervaringsdeskundige ouder.
Ambulante begeleiding pas ik toe waar en wanneer het nodig is. Ik werk meestal niet vanuit een kantoor, maar ik kom waar het voor mijn cliënt het meest veilig, prettig, passend en mogelijk is. Dat is vaak in de thuissituatie, maar dat kan ook op school of bijvoorbeeld tijdens een wandeling zijn. Ik heb geen 09.00 tot 17.00 uur mentaliteit!
Bij ambulante begeleiding gaan we eerst kijken naar wat op dit moment nodig is: waar loop je nu in vast, wat moet snel aangepakt worden omdat er anders een groter probleem ontstaat? Daarna of daarnaast onderzoeken we waar je je vaardigheden in wilt versterken, met als doel een zo groot mogelijke zelfredzaamheid en zoveel mogelijk zelfvertrouwen te creëren en zoveel mogelijk vertrouwen in alle levensgebieden opdoen. Hierdoor kan een begin met gewenste gedragsveranderingen gemaakt worden.
Bij ambulante begeleiding kan praktische hulp heel goed naast het gesprek bestaan.
Ik heb hierin regelmatig samenwerking met Tuoro Zorg.
Coaching:
Mensen die tijdelijk even vastlopen met zichzelf, in hun relatie, op hun werk of in een levensfase, kunnen een aantal gesprekken aanvragen bij mij als coach.
Door middel van coaching ga je op zoek naar een antwoord op je vragen en ga je ontdekken hoe je met vertrouwen een verandering aan kunt gaan, die jou verder helpt.
Begeleiding op het snijvlak tussen onderwijs en hulpverlening of begeleiding op beide gebieden:
Problemen op school staan vaak niet op zichzelf. Welke zaken spelen een rol en welke aanpak gaat helpen?
Ik ondersteun graag in het onderzoeken van de oorzaak en vervolgens bij de aanpak binnen en buiten school. Dit gaat altijd om maatwerk. Vooral wanneer er ontwikkelingsproblematiek een rol speelt (autisme of AD(H)D bijvoorbeeld).
De gespecialiseerde begeleiding kan een vastgelopen traject op school mogelijk weer op gang brengen.